niedziela, 30 marca 2014

Francja i kolekcja dzwonków

Francja jest moim ulubionym krajem ,który odwiedziłam  dziewięć razy i mam nadzieję że jeszcze z  raz uda mi się tam pojechać,
Z każdego wyjazdu oprócz cudownych wrażeń  i zdjęć przywoziłam dzwonki i naparstki, tak powstała mini kolekcja.
Zapraszam was na wycieczkę szlakiem dzwoneczków.
Ciekawostką we Francji jest kanał Briare.
Kanał ma 56 km długości, leży w Departamencie Loiret  i łączy Loarę z Sekwaną.
Można wybrać się barką po kanale na wspaniały urlop.
Kanał  w Briare jest dwupoziomowy, tzn barki mogą przepływać dołem i górą .
Kanał zaprojektował Gustaw Eiffel ten sam który zaprojektował wieżę w Paryżu i Statuę Wolności.


Perełką gotyku jest katedra NMP w Chartres zbudowana na ruinach katedry romańskiej posiada najpiękniejsze witraże w liczbie 160 w tym piękną Błękitną Różę.
W katedrze warto obejrzeć wspaniałe rzeżbione portale oraz 10.000 innych rzeżb.


Na kamiennej posadzce ,w nawie głównej znajduje się labirynt ,który pielgrzymi pokonywali na kolanach w akcie pokuty za grzechy oraz jako symbol pielgrzymki do Ziemi Świętej.




Piękne maleńkie i pełne uroku miasteczko Beaugency aż zachęca do odwiedzenia.




Każdy kto był we Francji na pewno odwiedził majestatyczny  renesansowy Zamek Chambord



Słynna oktagonalna klatka schodowa zaprojektowana przez Leonarda da Vinci ,który gościł we Francji w Amboise na zaproszenie króla Franciszka I.
Na zamku w Clos Luce gdzie mieszkał i tworzył znajduje sie muzeum w którym można obejrzeć 
16 wielkich ruchomych machin zaprojektowanych przez Leonarda (helikopter, czołg, wentylator , most obrotowy i inne).
Każdą z nich można dotknąć, wprawić w ruch, a dzięki temu także zrozumieć zasadę działania. W krajobraz parku wkomponowane zostały 32 przezroczyste płótna o rozmiarach ok. 3 – 4 metrów, ukazujące detale obrazów Leonarda.



 Na koniec moje ulubione perfumy
Guerlain.
Pozdrawiam wszystkich 
jaga

5 komentarzy:

  1. Piękne a dzwoneczki i całą ta francuszczyzna mnie urzekła - kocham Francję również jak ty nie wiem czy zauważyłaś to u mnie na blogu - kolekcję masz cudowną kocham dzwonki ale takiej kolekcji nie mam przesyłąm ciepłe pozdrowienia Marii

    OdpowiedzUsuń
  2. We Francji byłam tylko w przelocie, muszę kiedyś zwiedzić dokładniej. Dzięki za wirtualną wycieczkę! :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Odpowiedzi
    1. Obecnie rozmyślanie nad sobą ,nad swoimi grzechami jest formą medytacji.W średniowieczu jednak była to pielgrzymka .

      Usuń

http://www.pinspire.pl/images/follow-button1.png

Liczba wyświetleń w zeszłym tygodniu

Archiwum bloga

Szukaj na tym blogu